Kanały zgłoszeniowe - TAX SAFE Biuro Rachunkowe

Kanały zgłoszeniowe i ochrona sygnalistów w TAX SAFE Sp. z o.o.

Do czego służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Kanały zgłoszeniowe służą przekazywaniu informacji o podejrzeniach naruszenia:

  1. przepisów prawa powszechnie obowiązującego, polegających na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa w zakresie:
    1. korupcji;
    2. zamówień publicznych;
    3. usług, produktów i rynków finansowych;
    4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
    5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
    6. bezpieczeństwa transportu;
    7. ochrony środowiska;
    8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
    9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
    10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
    11. zdrowia publicznego;
    12. ochrony konsumentów;
    13. ochrony prywatności i danych osobowych;
    14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
    15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
    16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
    17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.
  2. obowiązujących u nas regulacji wewnętrznych,
  3. obowiązujących u nas standardów etycznych.

Rozpatrywane są jedynie naruszenia, które mają związek lub mogą mieć wpływ na działalność naszej firmy.

Zgłoszenia rozpatrujemy w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych, a te, które dotyczą naruszeń AML – w ramach odrębnej procedury.

Do czego NIE służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw prywatnych naszych pracowników i współpracowników, które nie mają związku z funkcjonowaniem naszej firmy.

Czyje zgłoszenia są rozpatrywane?

W trybie procedury zgłoszeń wewnętrznych rozpatrujemy zgłoszenia od osób, które mają lub miały z nami relacje o charakterze pracowniczym, biznesowym lub podobnym (tzw. „kontekst związany z pracą”).

Czy trzeba się podpisać?

Rozpatrujemy zarówno zgłoszenia podpisane jak i anonimowe.

W jaki sposób możesz dokonać zgłoszenia?

Pocztą elektroniczną – biuro@taxsafe.pl

Pocztą tradycyjną na adres: 03-707 Warszawa ul. Floriańska 6/U2

Formularz zgłoszeniowy – https://taxsafe.pl/kontakt/

Jeżeli zgłoszenie spełnia warunki, o których mowa wyżej, to zostaniesz powiadomiony/-a o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia w ciągu 7 dni, jeśli zgłoszenie nie będzie anonimowe.

Kiedy podlegasz ochronie?

Jeżeli dokonasz zgłoszenia w dobrej wierze, przekazując informacje prawdziwe (a przynajmniej takie, co do których masz podstawy sądzić, że są prawdziwe) – to podlegasz z naszej strony ochronie przed działaniami odwetowymi.

Jeżeli świadomie przekazujesz informacje nieprawdziwe, np. w celu pomówienia kogoś – to nie podlegasz ochronie i możesz się liczyć z podjęciem wobec ciebie odpowiednich kroków prawnych.